Tato stránka nepodporuje starší prohlížeče Explorer

Prsten Nibelungův (Ženeva)

Jean-Claude Riber, tak jako Goetz Friedrich, rezolutně odmítal jakoukoliv ideologickou a sociální interpretaci, chtěl vytvořit svět mimo lidské možnosti, záhadný, emocionální, nepochopitelný.
Zlato Rýna pojal Svoboda jako ságu o zrodu vesmíru. Principem bylo „prazárodečné vejce či buňka“. Na scénu postavil obrovské soustředné a v perspektivě se zmenšující elipsy, které se pozvolna zavírají a proměňují ve skály, plameny, stromy, figury pomocí projekce makrostruktury minerálů, rostlin apod. V poslední scéně Soumraku bohů, po požáru Walhally, se na scénu spustila z provaziště, kam byla vyzdvihnuta už v I. díle, horní část roztrženého elipsoidu, ale už se nespojila se svou spodní částí. Původní rovnováha světa byla narušena.

Richard Wagner: L’ANNEAU DU NIBELUNG
(Prsten Nibelungův)
Grand Théâtre, Genève
režie Jean-Claude Riber

L´OR DU RHIN
(Zlato Rýna)
premiéra 16. 1. 1975
dirigent Gerd Albrecht
kostýmy Yasmin Bozin
Více informací o inscenaci

LA WALKYRIE
(Valkýra)
premiéra 22. 1. 1976
dirigent Berislav Klobučar 
kostýmy Yasmin Bozin
Více informací o inscenaci

SIEGFRIED
premiéra 10. 6. 1976
dirigent Peter Maag 
kostýmy Jarmila Konečná
Více informací o inscenaci


LE CRÉPUSCULE DES DIEUX
(Soumrak bohů)
premiéra 19. 5. 1977
dirigent Peter Maag 
kostýmy Jarmila Konečná
Více informací o inscenaci